İçeriğe geç

Java’da Math Sınıfı İle Çalışma

Bu yazıda math sınıfına ait tüm metodları anlatmaya çalışacağım. Şu anda JDK 1.9 sürümünde toplam 37 method ve 2 sabit var. Sırasıyla hepsini tanıyalım ve birer örnek kod yazalım.

Metod Aldığı Parametreler Dönüş Değeri Açıklama
abs()      
acos()      
asin()      
atan()      
atan2()      
cbrt()      
ceil()      
copySign()      
cos()      
cosh()      
exp()      
expm1()      
floor()      
getExponent()      
hypot()      
IEEEremainder()      
log()      
log10()      
log1p()      
max()      
min()      
nextAfter()      
nextUp()      
pow()      
random()      
rint()      
round()      
scalb()      
signum()      
sin()      
sinh()      
sqrt()      
tan()      
tanh()      
toDegrees()      
toRadians()      
ulp()      

 

Sabit Değeri
PI  3.141592653589793
E  2.718281828459045

Bu adresten detaylı bilgi alabilirsiniz.

Math sınıfını kullanırken bazı metodların geri dönüş değerleri girdi değerleri ile aynı tipte dönmeyebilir. Eğer tip dönüşümleri hakkında bilginiz yoksa Java’da Tip Dönüşümü (Type Casting) Nasıl Yapılır ? ve Java’da Boxing ve Unboxing İşlemleri başlıklı makaleleri okuyabilirsiniz.

Math.sqrt()

Karekök almaya yarar.  İşlem sonucunu double tipinde döndürür. Eğer double dışında bir tipte işlem yapacaksanız sonucu tekrar kendi istediğiniz tipe dönüştürmeniz gerekmektedir.

Math.min() ve Math.max()

Sayılar arasında karşılaştırma yapar. Min 2 sayıdan hangisinin daha küçük, max ise hangisinin daha büyük olduğunu söyler.

 

Şimdilik bu yazıya geçici olarak nokta koyuyorum. En kısa zamanda örneklerle zenginleştirerek ve eksik açıklamaları tamamlayarak yazıyı güncelleyeceğim.

Faydalı olması dileğiyle..

Kategori:JavaMasaüstü Programlama

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

6 − 3 =