Bu sorun LibGDX ile proje geliştirmeye yeni başlayan neredeyse herkesin başına gelmektektedir. Eğer sadece mobil ortam için geliştirme yapıyorsanız ve yine mobil ortamda test ediyorsanız hiç karşılaşmazsınız ama eğer geliştirdiğiniz projeyi bilgisayar ortamında test etmek isterseniz hemen karşınıza bu hata çıkacaktır.
LibGDX projelerini Android Studio ve Eclipse ortamlarında geliştirirken Android modülü otomatik olarak IDE tarafından tanınıyor ve başlatmak için gerekli ayarlar otomatik yapılıyor. Diğer modüller için kendimizin bir başlatıcı oluşturmamız gerekiyor.
Sorunun sebebi badlogic.jpg
dosyasının projenin kök dizininde değil de Android modülü içindeki assets
klasöründe olmasıdır. Android modülünü başlattığımız zaman zaten dosya kendi modülü içinde olduğu için hatasız çalışıyor ama diğer modülleri başlattığımız zaman dosyayı bulamıyor.
Sorunu çözmek için yeni bir başlatıcı oluşturabilir veya kendi başlatıcınızı düzenleyebilirsiniz. Ben Android Studio için anlatacağım. Menüleri aynı olmasa da işlem olarak aynı adımları izleyerek Eclipse ve Netbeans ortamlarında da sorunu çözebilirsiniz. Adım adım ilerleyelim;
1. Adım; Run
menüsü altındaki Edit Configurations
‘ a tıklayın. Aşağıdaki pencere açılacaktır.
2. Adım; Sol üstteki +
butonuna tıklayın ve Application
‘ı seçin. Karşımıza aşağıdaki ekran gelecektir.
3. Adım; Öncelikle en üstteki Name:
bölümüne Desktop
yazın. Ardından Main class:
yazan yere kendi projenizdeki desktop
modülü içinde olan DesktopLauncher
sınıfının yolunu yazın. Nasıl yazacağınızı bilmiyorsanız veya yazmak istemiyorsanız yerine yanındaki ...
butonuna tıklayarak seçebilirsiniz. Working directory:
kısmı otomatik dolu gelecektir. Şimdilik dokunmadan geçin. Birazdan tekrar düzenleyeceğiz. Daha sonra Use class of module:
bölümünden desktop
modülünü seçin ve Apply
butonuna tıklayın. Son olarak OK
butonuna tıklayarak işlemi tamamlayın ve projeyi Desktop
modülünden çalıştırın.
4. Adım; Gördüğünüz gibi proje çalışmadı. Muhtemelen siz de bu hatanın çözümü için bu makaleyi okuyorsunuz. Bu hatayı bilinçli olarak vermesini sağladım. Böylelikle sizinle aynı seviyede oldum ve şimdi hatanın çözümünü göstereceğim. Tekrardan Run
menüsü altındaki Edit Configurations
‘ a tıklayın ve sol taraftan Application
altındaki Desktop
menüsünü seçin.
5. Adım; Yukarıda da belirttiğim gibi sorunun sebebi dosyanın yolunun farklı olmasıdır. Şimdi Working directory:
kısmındaki projenizin adının sonuna \android\assets
ekleyin. Yazmak yerine yanındaki ...
butonuna tıklayarak da seçebilirsiniz. Böylelikle Desktop
projesini çalıştırdığımız zaman dosyaları kendi modülü içinde değil de android
modülü içinde arayacaktır ve hatasız çalışacaktır. Artık projenize bir dosya ekleyecek olursanız onu doğruca android
modülü altındaki assets
klasörüne eklemeniz yeterli olacaktır. Son olarak projeyi Desktop
modülünden tekrar çalıştırın.
Gördüğünüz gibi proje sorunsuz çalıştı. Artık herhangi bir problem olmadan android
modülü altındaki assets
klasöründen tüm dosyalarınızı yönetebilirsiniz.
Faydalı olması dileğiyle..
İlk Yorumu Siz Yapın